عنوان : در سایه كار تیمی پست چهارمحال و بختیاری موفق به كسب رتبه نخست درآمد شد
کد خبر : ۱۴۳۳۳۵
تاريخ :
 ۱۳۹۷/۰۵/۲۰ 
ساعت : ۱۱:۱۸:۴۹

در سایه کار تیمی پست چهارمحال و بختیاری موفق به کسب رتبه نخست  درآمد شد

 

پست استان چهار محال و بختیاری طی دو ماه متوالی موفق به کسب رتبه نخست رشد درآمد ترافیک و همچنین سرعت سیر مرسولات شده است، به این بهانه گفت و گویی داشتیم با درگاهی که از چند ماه پیش سکان مدیریت پست استان را در دست گرفته است.

سید عبدل درگاهی دارای 24 سال سابقه خدمت در بخش های مختلف پست چهار محال و بختیاری و دانشجوی دکتری رشته علوم سیاسی است. آنچه در ادامه آمده است حاصل گفت و گو با وی است.

 

-عملکرد پست استان در حوزه درآمد ، ترافیک و کیفیت را ترسیم نمایید.

در بخش درآمد و ترافیک تلاش های زیادی در جهت توسعه و گسترش خدمات و سرویس های پستی با رویکرد تحقق اهداف شبکه در سطح استان صورت گرفته است به همین جهت طی دو سه ماه اخیر شاهد رشد قابل توجه ترافیک و درآمد هستیم بطوریکه در دو ماه متوالی، رتبه اول کشوری را کسب کردیم. در زمینه کیفیت نیز تلاش ها و برنامه هایی در دست اجراست و در این مدت نیز ارتقای شاخص های کیفی را شاهد هستیم بطوریکه موفق شدیم رتبه هفتم کشور در خرداد ماه و پنجم در تیرماه را کسب نماییم.

 

-در خصوص توسعه بازار و کسب و کارهای جدید  چه برنامه هایی در دست اجراست؟

در راستای تعاملات بین دستگاهی در استان موفق به عقد قراردادهایی با پیش بینی ترافیک و درآمد نسبتا خوبی شدیم که اهم این قراردادها شامل چاپ و توزیع اخطاریه های مشترکین تلفن ثابت استان به تعداد 50 هزار مرسوله، چاپ و توزیع فرم جمع آوری اطلاعات پایه مشترکین تلفن ثابت به صورت عملیات میدانی، استقرار دفتر پستی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان به منظور ارایه خدمات نیابتی و سرویس های پستی به به مراجعین ثبتی و توسعه بازار کسب و کارهای نوین با توسعه زیر ساخت بازارهای الکترونیکی به مقاصد داخل و خارج کشور، بویژه  قبول و توزیع مرسولات تولیدی صنایع دستی و بادوام استان است

 

-چه برنامه هایی برای توسعه کمی و کیفی فضاهای پستی استان دارید؟

با توجه به قدمت 40 ساله ساختمان اداره کل پست استان و عدم تناسب این ساختمان با مأموریت های پست؛ طی دو سال گذشته اقدامات مهمی جهت اخذ مجوز های لازم انجام شده که بر اساس آن تاکنون موفق به اخذ موافقنامه ها  بین شرکت ملی پست و سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به تأمین اعتبار لازم شدیم.

 

-برنامه شما برای رشد و پیشرفت علمی و تخصصی کارکنان پست استان چیست؟

همانگونه که همه می دانیم نیروی انسانی به عنوان رکن اصلی در ساختار شرکت ملی پست، نقش کلیدی در ارایه خدمات و سرویس های پستی دارد، به همین منظور توجه به زوایای مختلف نیازهای پرسنلی بویژه ارتقا تحصیلی، کسب مهارت های روز و گسترش موفقیت ها و ارتقای شغلی یکی از مهمترین اهداف می باشد .

 

-با توجه به شرایط خاص جغرافیایی چه تمهیداتی به منظور ارایه خدمات با کیفیت اندیشیده شده است؟

استان چهارمحال و بختیاری در مرکز رشته کوه های زاگرس با جاده های صعب العبور و گردنه ای توام با یخبندان و شرایط نامساعد جوی واقع شده است، در چنین شرایطی موظفیم تا دورترین نقاط روستایی و عشایری استان را پوشش دهیم. اما تاکنون در سایه همیاری و مساعدت اهالی مناطق دور افتاده و با کمک نمایندگی های پستی نسبت به توزیع مرسولات شده ایم. طی سالهای اخیر با توسعه راه ها، تجمیع جمعیتی عشایر، تغییر شرایط اقلیمی و بهره مندی از خدمات حمل و نقل جاده ای و استقرار دفاتر روستایی و ICT و ارائه خدمات و سرویس های پستی؛ رو به بهبود گذشته است؛ به گونه ای که در دورترین نقاط روستایی استان در حداکثر چهار روز مرسولات تحویل می گردد.

 

-چه پیشنهاداتی برای توسعه فضای کسب و کار و بهبود رضایتمندی کارکنان دارید؟

رشد و توسعه خدمات پستی در استان نیازمند یکدلی و همراهی کل مجموعه با تیم مدیریت است. این مهم محقق نمی شود جز به کمک درایت و نو اندیشی تمامی کارکنان؛ در این مدت تلاش شده فضایی بدون تنش و توام با ثبات، احترام و امنیت بوجود آید تا بیش از پیش شاهد پویایی پست استان باشیم.


تعداد بازدید : 1214

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران است.

DOURAN Portal V4.6.1.0

V4.6.1.0