رو عنوان : مدیر کل پست ایلام :
عنوان : رونق پست و بهبود كیفیت خدمات در گرو ایجاد تفكر شركتی در میان كاركنان است
کد خبر : ۱۴۶۷۸۱
تاريخ :
 ۱۳۹۷/۰۸/۱۴ 
ساعت : ۱۴:۴۹:۴۳

مدیر کل پست ایلام :

رونق پست و بهبود کیفیت خدمات در گرو ایجاد تفکر شرکتی در میان کارکنان است

هدایت فیلی دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی و 24سال سابقه خدمت است که پیش از مدیریت پست استان، در سمت های معاون اجرایی، رییس اداره پست شهرستان ایوان و شیروان کارشناس مسئول امور پستی و ... انجام وظیفه کرده است.

عملکرد موفق پست استان ایلام طی هفت ماهه امسال و به دست آوردن رتبه سوم کشوری در کسب درآمد و ترافیک مرسولات موجب شد گفت و گویی با مدیر کل این استان داشته باشیم.

مشروح این گفت و گو بدین شرح است:

 

-پست استان طی امسال روند رو به رشدی در حوزه درآمد و ترافیک داشته است، دلیل این موفقیت استان چه عواملی می دانید؟

همدلی و همراهی مجموعه و تفهیم تفکر شرکتی بودن و ایجاد تعامل گسترده با تمام ادارات، سازمانها، نهادها و ایجاد اداره بازاریابی بصورت کاملا فعال و تمرکز بر شناخت نیازهای بالقوه موجود در جامعه؛ خدمات پستی را تعریف کرده و در تمدید قراردادهای نیز جهت گیری به سمت اقتصادی کردن آنها مدنظر بوده است و تلاش شده قراردادهای زیان ده به سود ده تبدیل شود و در  کنار  حفظ بازارهای قبلی، ایجاد بازارهای جدید مدنظر باشد تا بتوانیم سهم خود را  از بازارها حفظ و افزایش دهیم.  آموزش مستمر و نظارت بر روند انجام امور، برگزاری جلسات منظم براساس برنامه مدون و پیگیری مجدانه اهداف از دیگر اقدامات موثر در این زمینه می باشد.

 

- عملکرد پست استان در حوزه کیفیت چگونه بوده است و برنامه های توسعه استان برای نیمه دوم سال چیست؟

ارتقا و بهبود کیفیت خدمات از مهمترین برنامه های پست استان ایلام است به همین جهت همواره جزو استانهای رتبه بالا در جدول ارزیابی عملکرد بودیم و ماه گذشته موفق به کسب رتبه نخست کیفیت نیز شدیم. علت این مهم نیز تفهیم پرسنل به رقابتی بودن بازار پست، وجود رقبای بخش خصوصی، همت و صداقت و تلاش کارکنان، اعتقاد به حق انتخاب خدمات با کیفیت تر توسط مشتری و تاثیر کیفیت بر ترافیک و درآمد و همچنین تاثیر درآمد بر معیشت کارکنان و برند پستی، است.

 

-توسعه بازار و فضای کسب و کار پست یکی از اهداف اساسی شبکه در سال جاری است، استان ایلام چه برنامه ای دراین خصوص دارد؟

برنامه مدونی را تهیه و پیگیری کردیم که از جمله ورود به بازار خدمات نیابتی ادارات با ایجاد باجه های نیابتی است که در همین راستا تاکنون باجه تشخیص هویت، پزشکی قانونی، شهرداریهای مناطق یک و دو، باجه های مستقر در مراکزMRI و آزمایشگاه اپیومی راه اندازی شده است.  همچنین قرارداد اخذ مدارک مشترکین امتیاز گاز با ایجاد یک باجه در هر شهرستان شروع به فعالیت کرده و توزیع ابلاغیه ها و اخطاریه های بانک ها و شرکت مخابرات نیز عملیاتی شده است و در حال بسط و توسعه به سایر نهادها اعم از شرکت نفت و سایر ادارات مشابه هستیم.

 

-پتانسیل های موجود استان بویژه در جذب ترافیک باجه ای را چگونه ارزیابی می کنید؟

استان ایلام یکی از استانهایی است که در خودپستچی گری ادارات دولتی حرف اول را می زند، به همین جهت بخش زیادی از ترافیک مرسولات که می بایست وارد چرخه شبکه پستی شود، به شیوه های دیگر جابجا می شود. با این وجود، استان روند رو به رشد خود را در ارایه خدمات باجه ای حفظ کرده است و به پتانسیل های موجود در حوزه ارایه خدمات نیابتی به ویژه خدمات به بانک ها اعم از توزیع ابلاغیه ها و اخطاریه ها متمرکز شده ایم.  

 

-هوشمندسازی لازمه رسیدن به پستی پویا و سرآمد است،وضعیت موجود خدمات الکترونیکی پست بویژه در استان ایلام را چگونه ارزیابی می کنید؟ برای تحقق هوشمندسازی چه اقدامات دیگری می توان انجام داد؟

هوشمند سازی صنادیق پستی، سامانه مدیریت تجارت الکترونیک، توسعه نرم افزار یکپارچه مبادله پستی، توسعه سامانه هوشمند همراه نامه رسان از جمله اقدامات مهم این اداره در راستای هوشمند سازی بوده است. از دیگر برنامه ها نیز می توان به طرح نشانی مکان محور در مرکز استان اشاره نمود.

توسعه هوشمند سازی در پست می تواند با تسهیل در فرایندهای تجارت الکترونیک و توسعه سرویس خرید و فروش اینترنتی در استان ها، ایجاد پنل ارسال پیامک  و استفاده از آن جهت اطلاع و آگاهی از آخرین وضعیت آمار روزانه درآمد و ترافیک برای اطلاع روسای ادارات شهرستانها محقق شود. همچنین ایجاد پنل وصول مطالبات در سیستم جامع مدیریتی که مدیران از میزان مطالبات و وصول روزانه آن بصورت لحظه ای نیز می تواند در این زمینه موثر باشد.

 

- مرزی بودن ایلام چه مزایا و معایبی برای پست استان به همراه دارد؟

عدم وجود بازارچه مرزی در مرز کشور همسایه عراق، عملکرد تجاری و پستی را ضعیف کرده است و تا کنون هیچ مزیتی برای پست استان نداشته است.امیدواریم با عملیاتی شدن منطقه آزاد مهران شاهد توسعه تجارت و کسب و کار در منطقه از جمله رونق رونق پست باشیم.

 

- تعامل پست استان ایلام با سایر استانهای بویژه استانهای همجوار چگونه است؟

پست ایلام به دلیل داشتن روابط عمومی کارآمد و با اعتقاد به اینکه مجموعه پستی کشور یک سیستم واحد به شمار می آید، ارتباط مطلوبی با تمام استان ها بویژه استان های همجوار دارد.

 


تعداد بازدید : 1474

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران است.

آخرین بروزرسانی سایت : 1397/08/29 13:58
V5.1.0.0