کنتراست
چشمانداز شرکت ملی پست: پیشرو درارایه خدمات پستی و لجستیک، قابل اطمینان، با هدف ایفای نقش موثر در زیست بوم اقتصاد دیجیتال کشور، ایجاد پایداری مالی برای دولت، استقرار نسل سوم خدمات در صنعت پست، تقویت برند و اعتبار مالی برای شرکت ملی پست و کسب تجربه متمایز برای مشتریان. بر این اساس، ارایه خدمات پستی (فیزیکی، الکترونیکی و مالی) با کیفیت، متکی بر سرمایه انسانی توانمند و فناوریهای نوین، از طریق گستردهترین شبکه ارتباطات فیزیکی کشور، به منظور خلق تجربه متمایز برای مشتریان به عنوان ماموریت برای شرکت ملی پست تدوین شده است.
جینف یک پروژه ملی است که هدف اصلی آن هویت بخشی به مکانهاست. در این چارچوب نقشه و آدرس به کدپستی متصل میشود. از این رو به راحتی میتوان موقعیت جغرافیایی یک کدپستی را روی نقشه مشاهده کرد. در اجرای جینف همانند کد ملی افراد، برای مکانها کد شناسایی یکتا صادر می شود. جینف پایهی دولت الکترونیک است و با تسهیل و تسریع انواع خدمات دولتی، مبادلات کالا، کاهش بوروکراسی و مراجعات حضوری به ادارات، روان سازی فرایند سرشماری آماری و در نهایت تسریع در انجام امور مردم، حکمرانی و خدمات رسانی را تسریع و تسهیل میکند. در دنیا برای مکان محور و ژئوکد کردن روشهای مختلفی وجود دارد. یکی از محبوبترین و کاربردیترین آنها جینف می باشد. این روش در چند کشور پیاده سازی شده که یکی از این کشورها استرالیا است.
GNAF مخفف GeoCoded National Address File به معنی پایگاه نشانی ملی ژئوکد شده است.
شرکت ملی پست در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی کمک به حفاظت از محیط زیست و عمل به تعهدات بینالمللی به منظور ایفای نقش در فرایند کربن زدایی و کاهش گازهای گلخانهای، تحقق پست سبز را در دستور کار خود قرار داده است. پست جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اتحادیه پستی جهانی، طی سالهای اخیر برنامههای متعددی را برای این امر مهم به اجرا درآورده و در همین راستا با نگاه به آینده و نیازهای روزافزون جامعه به خدمات ارتباطی، بستر خدمات بر پایه فناوری اطلاعات را فراهم کرده تا ضمن توسعه چتر خدمات رسانی خود و کاهش سفرهای دورن شهری، نقش مسئولانهای در کاهش مصرف سوختهای فسیلی و تولید کربن ایفا نمایند. هوشمندسازی فرایندها، بهینه سازی منابع و افزایش بهرهوری از دیگر اقداماتی است که شرکت ملی پست به منظور تحقق شعار پست سبز در حال انجام آن است.
دستیار پستی من، راهی آسان و سریع برای دسترسی به انواع خدمات پستی در پیام رسان ها از جمله «بله» و اپلیکیشن آسان پرداخت «آپ» است. با استفاده از دستیار پستی من میتوان به راحتی به خدماتی مانند «رهگیری مرسولات داخلی و خارجی با بارکد»، «رهگیری با موبایل»، «پست یافته»، «نزدیکترین دفتر پستی» و «رهگیری گذرنامه زیارتی» و سایر خدماتی پستی دسترسی پیدا کرد.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست گفت: مرکز تماس امور مشتریان شرکت ملی پست(۱۹۳) همچنان دایر و بدون وقفه آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان و ارایه اطلاعات به مردم است.
ادامه مطلب
مدیر عامل شرکت ملی پست گفت: در شرایط کنونی که شاید برخی مردم در نشانیهای خود حضور نداشته باشند تلاش می کنیم مرسولات به مبدا عودت نشود و مدت زمان بیشتری نزد پست بماند.
شرکت ملی پست با تکیه بر الگوی «تداوم خدمت در شرایط بحران»، به فعالیت بیوقفه در سراسر کشور ادامه میدهد.
مدیرکل توسعه سرمایه انسانی شرکت ملی پست از هوشمندسازی تمامی فرایندهای حوزه منابع انسانی در قالب سامانه یکپارچه منابع انسانی (hrs) خبرداد.
در دیداری که صبح امروز بین محمد نوذری استاندار قزوین و محمد احمدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست انجام شد، استاندار پروژه جی نف را گامی مؤثر در جهت بهبود برنامهریزی شهری و خدماترسانی هوشمند توصیف کرد و افزود: مجموعه مدیریت استان قزوین آماده هرگونه همکاری با پست در راستای اجرای کامل این پروژه ملی است.
معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست در یادداشتی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، به تشریح نقش پست در رونق کسب و کار هنرمندان تولید کننده صنایع دستی کشور پرداخته است.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی تکمیل طرح ملی جینف را گامی مهم در مسیر شفافیتهای اقتصادی و تحقق دولت الکترونیک دانست.
استاندار مازندران، در جلسه شورای اداری این استان گفت: فرمانداران باید نسبت به طرح ملی جینف اقداماتی عملیاتی و جهادی انجام دهند، زیرا اجرای موفق این طرح ملی یکی از معیارهای مهم در ارزیابی عملکرد آنها به شمار میرود.
مجموعهداران تمبر در سراسر جهان به ابزاری ساده و رایگان برای شناسایی بیش از ۱۲۰ هزار تمبر -که این تعداد همچنان در حال افزایش است- دسترسی خواهند داشت.
معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست در اختتامیه همایش سراسری مدیران از مدیران استانها گفت: از امسال مبنا و معیار سنجش عملکرد براساس حرکت در مسیر تحقق پروژهها و اهداف تعیین شده در برنامههای عملیاتی و راهبردی انجام خواهد شد و ملاک ما در پرداختیها، عملکردی است و در این چارچوب تعیین میشود.